Nezabudnuteľný víkend. Bratislavské mestské dni 2023

Claude Monet

Mám rada dni, keď sa vo vlastnom meste cítim ako turistka. Vlastne si tento stav dokážem kedykoľvek sama navodiť a aj si ho cielene a pravidelne navodzujem napríklad i tým, že sa zahľadím na zaujímavý detail fasády pekného domu, všimnem si takú maličkosť, ako na konkrétny dom dopadá slnko práve v jedinej a neopakovateľnej chvíli, všímam si farby, ktoré sa počas dňa menia (naučila ma to mama, keď sme spolu od môjho útleho detstva chodievali na prechádzky).

Pokračovať v čítaní „Nezabudnuteľný víkend. Bratislavské mestské dni 2023“

Ako červená Ľudovíta Fullu …

Hieronymus Bosch Záhrada pozemských rozkoší

Presne taká je aj špecifickosť odtieňov ružovej, bledomodrej a hráškovozelenej v dielach holandského maliara Hieronyma Boscha. Ide o viac ráz nenapodobiteľnú špecifickosť farebných odtieňov – farieb. A presne tak ako sa dá ihneď priradiť Fullova červeň (teda priradiť konkrétny odtieň červenej k Fullovi), presne tak sa dá farebná neopakovateľnosť trojkombinácie bledoružová-bledomodrá-hráškovozelená priradiť k Boshovi.

Pokračovať v čítaní „Ako červená Ľudovíta Fullu …“

Slnečnice. Výstava ikonickej série obrazov slnečníc Vincenta van Gogha teraz aj na filmovom plátne bratislavského kina Nostalgia

Sunflower Uwe T. from Pixabay

Obraz van Goghových slnečníc nevšedných odtieňov žltej, okrovej a zemitej na neuveriteľne zelenomodrom podklade. Tento odtieň zelenomodrej sa hádam ani nedá zopakovať, navyše v kontraste s okrovo-žltou sa hĺbka neopakovateľne namiešanej „podkladovej zelenomodrosti“ ešte väčšmi zvýrazní. Pokračovať v čítaní „Slnečnice. Výstava ikonickej série obrazov slnečníc Vincenta van Gogha teraz aj na filmovom plátne bratislavského kina Nostalgia“

error: Content is protected !!