Gaštany. Vysoké rozkvitnuté gaštany, nádherné majestátne stromy, pôsobiace dojmom starobylosti, so sviežimi sýtozelenými listami a s kvetmi ako stojačiky, vnútri žltkasto-ružové… Sú všade. Gaštanové aleje široko-ďaleko, kam len oči dovidia. To je Mníchov práve teraz a počas víkendu …
Oasis, kabinet kuriozít vo viedenskom MuseumsQuartier
Zasielam Vám krátky fotografický príbeh pre mňa úžasnej inštalácie dvoch umelkýň a spoluautoriek Kariny Mendreczky a Katalin Kortmann Járay s názvom Oasis.
Pokračovať v čítaní „Oasis, kabinet kuriozít vo viedenskom MuseumsQuartier“
Nezabudnuteľný víkend. Bratislavské mestské dni 2023
Mám rada dni, keď sa vo vlastnom meste cítim ako turistka. Vlastne si tento stav dokážem kedykoľvek sama navodiť a aj si ho cielene a pravidelne navodzujem napríklad i tým, že sa zahľadím na zaujímavý detail fasády pekného domu, všimnem si takú maličkosť, ako na konkrétny dom dopadá slnko práve v jedinej a neopakovateľnej chvíli, všímam si farby, ktoré sa počas dňa menia (naučila ma to mama, keď sme spolu od môjho útleho detstva chodievali na prechádzky).
Pokračovať v čítaní „Nezabudnuteľný víkend. Bratislavské mestské dni 2023“
Muž s hrdzavočervenou hrivou
Román Smäd po živote populárneho amerického spisovateľa Irvinga Stona (1903 – 1989), ktorý sa preslávil svojimi historickými biografiami, predznamenal v čase svojho prvého vydania nový smer písania životopisných kníh.
Ako červená Ľudovíta Fullu …
Presne taká je aj špecifickosť odtieňov ružovej, bledomodrej a hráškovozelenej v dielach holandského maliara Hieronyma Boscha. Ide o viac ráz nenapodobiteľnú špecifickosť farebných odtieňov – farieb. A presne tak ako sa dá ihneď priradiť Fullova červeň (teda priradiť konkrétny odtieň červenej k Fullovi), presne tak sa dá farebná neopakovateľnosť trojkombinácie bledoružová-bledomodrá-hráškovozelená priradiť k Boshovi.
Slnečnice. Výstava ikonickej série obrazov slnečníc Vincenta van Gogha teraz aj na filmovom plátne bratislavského kina Nostalgia
Obraz van Goghových slnečníc nevšedných odtieňov žltej, okrovej a zemitej na neuveriteľne zelenomodrom podklade. Tento odtieň zelenomodrej sa hádam ani nedá zopakovať, navyše v kontraste s okrovo-žltou sa hĺbka neopakovateľne namiešanej „podkladovej zelenomodrosti“ ešte väčšmi zvýrazní. Pokračovať v čítaní „Slnečnice. Výstava ikonickej série obrazov slnečníc Vincenta van Gogha teraz aj na filmovom plátne bratislavského kina Nostalgia“
Gertrud Wurmová a denník vďačnosti
Kurióznou záľubou Gertrud Wurmovej je zbieranie nálepiek (a to aj nálepiek z banánov či iného ovocia) a okrem toho Gertrud miluje porcelánové solitéry, ktoré má vystavené vo vitríne vo svojom bratislavskom ateliéri; nechýba tam ani zbierka miniatúrneho porcelánového riadu pre bábiky. Pokračovať v čítaní „Gertrud Wurmová a denník vďačnosti“
December a pocit bezpečia
Kontinuálny stav bezpečia si Gertrud Wurmová privoláva tým, že sa v mysli prenesie do detstva a predstaví si babinku a deduška a že je u nich v kuchyni, kde vonia čerstvo uvarený šípkový čaj (šípky vždy vlastnoručne zbierala babinka, a teda boli 100 % bio). Pokračovať v čítaní „December a pocit bezpečia“
November, svetlo, teplo a vôňa sviečky
Začal sa november, čo je pre Gertrud Wurmovú začiatok času babušenia sa do tepla bavlnenej deky v prítomnosti mačky Kleopatry. Pokračovať v čítaní „November, svetlo, teplo a vôňa sviečky“